דתיים בפארק אזורים  
  צור חשבון
 קישורים ממומנים
 
 תפריט ניווט
· תפריט ראשי
· דף הבית
· נושאי האתר
· אזורים
· ארכיון כתבות
· הורדות
· שאלות נפוצות - FAQ
· קישורים
· תוכן
· סיקורים
· פורומים
· סטטיסטיקות
· סקרים
· עשרת המובחרים

· חשבון המשתמש
· החשבון שלי
· שלח כתבה/מאמר
· המלץ עלינו
· יומן
· הודעות פרטיות
· רשימת חברים

· אפשרויות באתר
· הדפסת כתבות
· משוב
· דואר אלקטרוני
· מילון מונחים
· חיפוש
· ניהול
 
 מי מחובר
יש כרגע, 53 אורח(ים) ו, 1 חבר(ים) שכרגע מחוברים לאתר.

שלום אורח/ת, באפשרותך להרשם בחינם על ידי לחיצה כאן
 
 סקר
מה דעתך על האתר?

מעולה, איך לא חשבו על זה קודם?
בסדר...
רעיון נחמד, ביצוע לא משהו.
למה צריך את זה בכלל?



תוצאות
משאלים

הצבעות 83065
 
 הרב משה בן משה: פרשת מטות
שיחות על פרשת השבוע זכור לנו מפרשת בלק שהמדינים החטיאו את עם ישראל וכתוצאה מכך עשרים וארבע אלף איש מתו מבמגפה. הקב"ה מבקש ממשה רבינו לנקום בהם. "וידבר ה' אל משה לאמר נקם את נקמת בני ישראל מאת המדינים אחר תאסף על עמך".

הקב"ה אומר למשה אתה תנקום, זאת אומרת אתה תצא למלחמה, ראו זה פלא אמנם משה רבינו מארגן את המלחמה, אבל הוא עצמו אינו יוצא למלחמה, שנאמר: "וישלח אותם משה אלף למטה", אותם ואת פנחס עמם.
לכאורה, רואים שהקב"ה מצווה את משה נקם את נקמת מדין, אתה תנקום ומאידך משה רבינו שולח אנשים אחרים לבצע את המלאכה.
שאלה זאת נשאלת בילקוט, כיצד משה רבינו מקבל ציווי מהקב"ה ומוסר את התפקיד לאחרים?! נראה לכאורה שמשה רבינו לא עושה את אשר ציווה הקב"ה! והנה אנו רואים שהתורה אינה מגנה חס ושלום את משה רבינו על כך שלא הלך בעצמו והקב"ה לא מענישו, אם כך לכאורה נראה שמשה נהג כשורה.

מסבירים חז"ל: מדוע משה רבינו לא נקם במדין? מכיוון שאמר משה אני לא אהיה כפוי טובה למדין, ששם גדלתי לאחר שברחתי מפרעה. כך גם במכות מצרים, את שלש המכות הראשונות, הקב"ה אינו מצווה את משה אלא את אהרן.
אומרת התורה הקדושה: אמר הקב"ה למשה, לא שייך שאתה תיתן את המכות דם וצפרדע, מכיוון שהיאור הטיב עמך כששטת על מימיו בתיבה ואם תכהו תחשב לכפוי טובה, לכן אהרן יכה ביאור ובמכת הכינים על מנת להוציא את הכינים על ארץ מצרים היה צריך להכות על העפר וכשראה משה איש מצרי מכה איש יהודי ותפסו וטמנו בעפר, העפר הטיב עם משה, שהסתיר את המצרי והתן למשה שהות לברוח ואם לא הסתירו העפר, שליחי פרעה היו תופסים והורגים את משה, לכן מצווה הקב"ה את אהרון להכות בעפר במכת הכינים.
אומר רבי חיים שמואלביץ: משה רבינו למד ממכות מצרים למלחמת מדין. אמר משה: כיון שגדלתי במדין, אם אצא למלחמה, אהיה כפוי טובה כלפי המקום ששימש לי מקלט.
משה רבינו מלמדנו שאם הקב"ה מצווה אותנו למשהו, אנו צריכים להבין את כוונת הבורא וגם לדעת האם ציווי זה אינו נוגד יסודות אחרים שהקב"ה כבר נתן לנו, והיסוד ביהדות ובהשקפת ה' ובעבודת ה' הוא "הכרת הטוב", כי לבסוף קיים חשש שנמצא את עצמנו כפויי טובה כלפי הקב"ה. הקב"ה נותן לנו הכל ואנו שוכחים את הקב"ה הרבה פעמים. רק שאנו חסרים משהו, אנו נזכרים ואומרים: ריבונו של עולם, כמה היה לנו טוב ולא הערכנו את הטוב שהיה לנו.
המהלך והזרימה של החיים משכיחים מאיתנו כמה הקב"ה טוב איתנו, ממילא אנו שוכחים כמה אנו צריכים לעבוד אותו, כי אם יש לנו השגה והכרה בעוצמת הטוב שה' נותן לנו בכל רגע ורגע, אזי מבינים אנו כמה צריכים לעובדו וכמה צריכים אנו להתגבר בשבילו על יצרנו הרע. אם מבינים את העוצמה, כמה הקב"ה טוב איתנו וכמה אנו תלויים בו לא היינו מתלבטים האם להמרות את פיו.
נביט בחיינו, אדם שאין לו ילדים בוכה רבות ולפעמים האישה עוברת טיפולים עם יסורים קשים ובזיונות בשביל להביא ילד לעולם ופעמים אפילו שנים היא מתייסרת וכל כך מחכים לילד, וכשרואים ילד של חבר, גם הם רוצים והנה אותו הזוג אחרי שהביא ילדים לעולם, פתאום לא נוח להם ויש להם צער בפרנסה ופתאום הרבה ילדים, רעש, אין זמן מנוחה וכשאתה מזכיר להם, אתם זוכרים את הבכיות שלא היו לכם ילדים? היכן הכרת הטוב ?!
אדם מעריך את מה שיש לו, רק כשלוקחים ממנו את הטוב ח"ו .

מעשה ביהודי, כשהיה מברך ברכות השחר, ברכת פוקח עיוורים ועל מנת שיעריך את הברכה, היה סוגר את עיניו והיה מדמיין שהוא עיוור ואיך יצא לחוץ? ואיך יתפקד? ואז היה פוקח את עיניו ומתמלא שמחה ומברך בהתלהבות יתירה.
כשהגיע למתיר אסורים, היה מדמיין שאינו יכול לקום ממקומו, אינו יכול לעמוד ואדם שיכול לעמוד, שוכח להודות לה' ולהעריך שהוא קם בחופשיות והולך כהרגלו, אותו היהודי כשהיה יושב, היה עושה עצמו שאינו יכול לזוז ועכשיו צריכים לעזור לו ולהרימו לצרכיו השונים כמו אדם הנמצא בכסא גלגלים .
ולפי אלו הדברים כמה צריך להודות על האכילה, על ההליכה, על הלימוד בכוחות עצמנו, בכוחות שה' נתן לנו. האם אנו מספיק מתאמצים לעשות לבורא נחת רוח או נמנעים מעבירות?
אם היינו מבינים כמה הקב"ה טוב ומטיב לנו, אזי היה לנו הכח להמנע.
פורסם ב שלישי, 07 בספטמבר בשעה 01:32:37 זמן מקומי הוכנס למערכת ע"י אייל
 
 קישורים קשורים
· עוד על שיחות על פרשת השבוע
· חדשות על-ידי אייל


הסיפורים הנקראים ביותר על שיחות על פרשת השבוע:
פרשת מטות

 
 דירוג הכתבה
דירוג ממוצע: 4
הצבעות: 3


אנא דרג את הכתבה הזאת:

מעולה
טוב מאד
טוב
רגיל
גרוע


 
 אפשרויות

 גרסא להדפסה  גרסא להדפסה

 שלח עמוד זה לחבר  שלח עמוד זה לחבר

 

כל התמונות והסמלים המסחריים אשר באתר זה שייכים לבעלייהם החוקיים. הערות המשתמש שיכות להם וצוות האתר אינו אחראי לגביהם.
כל שאר התוכן אשר נמצא באתר שייך על פי חוק לצוות האתר © 2004. מבוסס קוד פתוח תחת רשיון GNU/GPL
Powered © 2003 by PHP-Nuke  :: Hebrew Ver. HebNukeR 2.0 © 2004 by HebNukeR.org. All Rights Reserved ::
העמוד נוצר תוך: 0.030 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::